Thu Mar 12 2020

OCP Error

Olá colegas técnicos, estou com um erro de OCP em uma unidade de ultra-som SIEMENS ACUSON X300. O cenário é que a unidade desliga de 5 a 10 segundos após uma sequência de inicialização bem-sucedida. Você pode me esclarecer o que poderia ser o componente ou o conjunto de PCB que causa esse problema? Agradecemos antecipadamente por suas respostas rápidas .

   RE: Ultrasound Systems Report Post
Thu Mar 12 2020Reply from MedWrench Mandy
MedWrench Mandy

Hello technical colleagues, I have an OCP error on a SIEMENS ACUSON X300 ultrasound unit. The scenario is that the unit shuts down for 5 to 10 seconds after a successful boot sequence. Can you clarify for me what could be the component or the PCB set that causes this problem? Thanks in advance for your quick responses.


Mandy Hernandez | Digital Marketing Coordinator
email me: mandy@medwrench.com
Connect with MedWrench:
Facebook
Twitter
LinkedIN

Report Post
Thu Mar 12 2020Reply from MedWrench Mandy
MedWrench Mandy

Have you checked any of the available documents?


Mandy Hernandez | Digital Marketing Coordinator
email me: mandy@medwrench.com
Connect with MedWrench:
Facebook
Twitter
LinkedIN

Report Post
Thu Mar 12 2020Reply from Jim Carr
Jim Carr

Olá ,

Estou usando o Google Tradutor porque não sei português.

O erro do OCP pode ser causado por várias partes. Frequentemente, a fonte de alimentação é a parte defeituosa. O LED "AC" ou "DC" também deve ter acendido, para ajudar a identificar a causa. Se o LED DC também estiver aceso, isso pode indicar que uma placa está consumindo muita corrente. Tente remover todas ou uma das placas de front-end, TRB, TI, RC e CB (placa Doppler CW opcional) e ligue o sistema.

Cumprimentos,


Jim Carr
Director of Service & International Operations
AUS
Toll Free (USA, Puerto Rico and Canada): 866-620-2831
USA office: +1 918-628-2831
Email: Service@advancedultrasound.com and Sales@advancedultrasound.com
 

Report Post
Tue Mar 02 2021Reply from DICESAR
avatar placemark

Bom dia  Jim.

Estamos com 1 ultra-som Siemens x700.

Apresentando falha de OCP ,quando retiramos uma placa TR a fonte funciona.

Esse defeito é intermitente ,algumas vezes a fonte funciona e o ultra-som  passa o dia todo ligado.

É possível identificar qual tensão está causando essa falha .

É possível fazer pequenos ajustes nós trimpots da fonte?

Abraço


Report Post
Wed Jan 12 2022Reply from Vailati
avatar placemark

Dicesar

I have the same problem, did you solve yours?

Tenho o mesmo problema, voce ja resolveu o seu?

abraços


Giancarlo Vailati
Biomedical Equipment Technician
Melegnano Hospital, Milan

Report Post
Thu Mar 02 2023Reply from Dashka
avatar placemark
Dear Abraço, I have same problem with X700. How to solve this issue ? motoronic_mn@yahoo.com

Report Post
Fri Mar 03 2023Reply from Stanislav_
Stanislav_
You have a cooling problem. Check the condition of the fan in the computer unit.

Report Post
Fri Mar 03 2023Reply from Dashka
avatar placemark
Dear Stanislav, It seems AC/DC power supply issue. M2V no have on the TP on ghe DC/DC.

Report Post
Wed Nov 08 2023Reply from fanies
avatar placemark

I have a Siemens x300 with FAN Alarm on. I replaced the DC-DC power supply, but the problem persists. I narrowed it down to ACDC power supply. Does anyone have any repair tips for this issue? Thanks in advance.


Report Post

This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Please review our Privacy Policy for more details.
I Agree